Subject: Re: Presentation av Mem

Re: Presentation av Mem

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Wed, 6 Jan 2010 13:14:49 +0100

2010/1/6 Stelios Grigoriadis <stelios.grigoriadis_at_gmail.com>:
> OK, våra åsikter går isär om vad som är sexistiskt. Jag ska inte älta det
> här vidare av respekt
> för listans medlemmar (finns nog bättre saker att debattera om, mer on
> topic).

Vilket var exakt varför jag tyckte att det var slutdiskuterat från början.

> Jag reagerade
> på ditt överdrivna sätt att reagera. Det var inte sexistiskt enl. min
> mening, man använder metaforer
> ibland, inte direkta jämförelser. Man sätter inte likhetstecken mellan sin
> partner och regeringsmakten,
> det tycker jag faktiskt framgick/framgår av uttrycket.

Intressant att en kvinna måste säga hur det upplevs för att folk ska förstå.

Tydligen överdrev jag inte mitt sätt att reagera på då. Som jag skrev i början:
Jag tog illa upp av denna kommentar på grund av dess sexistiska natur.
Samtidigt såg jag hur den exkluderar folk från listan.

> Hur som helst, det är slutdiskuterat för min del. Vill inte kladda ner
> listan ytterligare, men tyckte
> det var på sin plats att försvara den du försökte "läxa upp". Tolka det som
> du vill.

Jag har aldrig försökt läxa upp någon, mitt inlägg hade som mål att göra
listan inkluderande där alla är välkomna. Det här har aldrig haft med person
att göra, det har hela tiden haft med sak att göra.

-- Per

PS. För de som är intresserade så höll Christina Haralanova en keynote på
FSCONS09 om Free Software and Feminism. Mycket uppskattat och väldigt
intressant och bra. Hennes blogg: http://www.ludost.org/ . DS.