Subject: Re: Presentation av Mem

Re: Presentation av Mem

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Thu, 7 Jan 2010 09:16:35 +0100

2010/1/6 Göran Krampe <goran.krampe_at_msc.se>:
> Hej allihop!
>
> Fasen vad det skrivs på listan, man hinner ju inte med! :) Kul!

> Just for the record: Jag vill inte heller "älta", men jag "testade" för
> säkerhets skulle detta genom att checka med min fru, visade inlägget etc och
> hennes reaktion var "Ehm, vadå?" följt av att jag explicit fick peka på
> raden det handlade om då hon sa "Eh, ok? Har ni inget bättre att
> diskutera?". Hon tyckte precis som jag och Stelios att reaktionen var
> väldigt stark.

Det borde ju efter bara några få meddelanden i denna tråd vara tämligen klart
att det är möjligt att tycka olika. Jag kan ju göra exakt samma empiriska test
med några jag känner och de får precis motsatt reaktion: "Jaha, vilken tråkig
kommentar. Vad bra att det är så högt i tak att ni kan diskutera detta!"

Det som *är* intressant är att två personer på listan framfört ett motiverat
önskemål. Det är ju förhoppningsvis lätt att respektera det. Min intention var
aldrig att diskutera, bara att be om att sexistiska kommentarer ej postas här.
Att det blivit diskussion ser jag som positivt, då det på något sätt berört.

Vidare, det måste ju få lov att vara upp till den som uppfattar kommentaren som
kränkande eller oönskad att få påpeka detta.

-- Per