Subject: Nä 24:e (var Re: Möte 23:e februari?)

Nä 24:e (var Re: Möte 23:e februari?)

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Thu, 17 Dec 2009 15:04:00 +0100 (CET)

On Tue, 15 Dec 2009, Patrik Wallstrom wrote:

> Nu satte jag upp en doodle - fyll i ni som är intresserade av den 23:e eller
> 24:e februari så snart som möjligt.

Nu har det lagt sig litegrann i svarsfrekvens och den 24:e leder med 21 - 17.
I mina ögon är det därför den 24:e vi nu siktar på!

Så nu till nästa fråga som jag gärna vill ha hur många svar som helst på:

Tänk till. Lista ett par föredrag som inom open source som DU skulle vilja
LYSSNA på! Posta här. Jag kickstartar detta genom att lista en bunt jag vill
höra nedan.

I nästa steg försöker vi se ifall vi själva kan matcha ihop önskeföredragen
med personer som kan snacka om dem.

I steg tre lägger vi till de föredrag som vi själva anser att vi kan dra fast
ingen frågat efter dem!

Bara en sak: föredragen bör vara rätt korta, cirka 20 minuter, vilket alltså
gör att de bör vara hyfsat fokuserade.

Okej, här kommer ett gäng föredrag som jag gärna vill lyssna på:

  - Debian-paketering
  - RPM-paketering
  - PostgreSQL vs MySQL (vs SQLite?)
  - Qt och dess alternativ i inbyggda system
  - Webb-browsers i inbyggda system - de här är bäst
  - Kodgranskning i Open source-projekt - så lyckas vi
  - Copyrights - individuella? Assignade? Licensierade?

--
  / daniel.haxx.se