Subject: Re: Nä 24:e (var Re: Möte 23:e februari?)

Re: Nä 24:e (var Re: Möte 23:e februari?)

From: Martin Holst Swende <martin_at_swende.se>
Date: Fri, 18 Dec 2009 11:39:25 +0100

Hej listan,

Bra initiativ!
Info om mig :
Jag har hållit på med främst javaprogrammering och j2me-utvecking några
år men på senare år glidit in på dynamiska språk (mestadels python) och
datasäkerhet. Numera säkerhetskonsult/programmerare. Är lite
semi-delaktig i webscarab, w3af och några små dedikerade säkerhetsverktyg.

Önskemål :
* Är intresserad av NOSQL databaser - skulle gärna höra lite djupdykning
i någon av dem.
* Nya webservrar ex Tornado, nginx.
* Skulle gärna höra på en dragning om nya (och gamla)
programmeringsspråkspråk: Google Go, Newspeak, Lua etc. Hur de används,
i vilka sammanhang, vad som är key selling points etc. Även old-timers
som self och strongtalk vore intressant.

* Qt och dess alternativ i inbyggda system
+1 på den

Mvh Martin Holst Swende