Subject: Re: Måndagsmorron-uppdatering

Re: Måndagsmorron-uppdatering

From: Magnus Ahlberg <magnus.ahlberg_at_gmail.com>
Date: Tue, 15 Dec 2009 10:56:16 +0100

Vilket utmärkt tillfälle att skriva upp sig på listan verkar det som. Jag anmälde mig igårkväll och direkt kommer det ett flertal spännande presentationer.

Som svar på tal tänkte jag även dra mitt strå till stacken och presentera mig själv. Magnus Ahlberg heter jag och jobbar för tillfället som IT-riskkonsult på Ernst & Young. Min bakgrund är något brokig då jag programmerat som hobby sen unga år, men valde sedermera att utbilda mig till Jurist.

Vid sidan av driver jag även ett litet eget företag inom mjukvaruutveckling, även om det i nuläget är ganska passivt men används för att utveckla några olika open source-projekt här och var som PHP-ramverk och Point-of-Sale / Bokföringsprogram.

Är i allmänhet en envis användare av open source i alla möjliga former. Under min studietid i Lund hittade jag mailinglistan MOSIG (Malmö Open Source Interest Group) och hängde med på deras träffar när jag kunde. Det var via denna lista som jag nu hittade hit. Det ska bli spännande att se vilka människor som döljer sig här.