Subject: Re: Måndagsmorron-uppdatering

Re: Måndagsmorron-uppdatering

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Tue, 15 Dec 2009 10:51:05 +0100

2009/12/15 Jonas Forsslund <jonas_at_forsslundsystems.se>:
> [...]
> men målet är
> att köra en lite mer nerskalad debian.
>
> Så projektet jag driver heter forssim och ligger på launchpad:
> http://launchpad.net/forssim
> Företaget: http://www.forsslundsystems.se
> KTH-forskningen: http://funkis.csc.kth.se
>
> Om någon tycker detta (haptik/simulator) låter intressant håller jag gärna
> ett föredrag.
>
> En grej jag skulle vilja höra mer om är (deb-) paketering och
> releasestrategier när man
> har ett antal lite ovanliga dependencies.

Jag pratade om detta utifrån olika perspektiv på FSCONS i november.
Slides och material tillgängliga på http://sigsucc.se/fscons2009/.

Är fler intresserade presenterar jag gärna om detta. (Notera att jag är långt
ifrån en guru inom området.) Alternativt kan vi väl ha några BoFs
(Birds of a Feather,
folk med intresse av samma sak sitter ner och pratar, diskuterar osv).

Vad är "ovanliga" dependencies btw? :-)

-- Per