Subject: Re: Måndagsmorron-uppdatering

Re: Måndagsmorron-uppdatering

From: Jonas Forsslund <jonas_at_forsslundsystems.se>
Date: Tue, 15 Dec 2009 11:05:53 +0100

> Jag pratade om detta utifrån olika perspektiv på FSCONS i november.
> Slides och material tillgängliga på http://sigsucc.se/fscons2009/.
>
> Är fler intresserade presenterar jag gärna om detta. (Notera att jag är långt
> ifrån en guru inom området.) Alternativt kan vi väl ha några BoFs
> (Birds of a Feather,
> folk med intresse av samma sak sitter ner och pratar, diskuterar osv).
>
> Vad är "ovanliga" dependencies btw? :-)

http://bazaar.launchpad.net/~forsslundsystems/forssim/forssim_dependencies/files
dvs:
MedX3D, H3D, HAPI och H3DUtil (från h3d.org)
Teem (teem.sourceforge.net)
+ lite blandat

som du ser har vi lagt en kopia av de projekten bredvid vårt projekt
som "dependencies",
men jag funderar på att antingen lägga in dem rakt uppoch ner i vårt
projekt eller göra
paket, eller kanske statiskt länka osv. Vi vill göra det så enkelt som
möjligt att kompilera
och installera från binärer på både windows och debian/ubuntu.

Jonas