Subject: Re: Planering inför ny träff!

Re: Planering inför ny träff!

From: Claes Jakobsson <claes_at_surfar.nu>
Date: Tue, 23 Aug 2016 15:14:28 +0200

Hej Tor!

> On 23 aug. 2016, at 14:24, Ericson Tor <Tor.Ericson_at_afconsult.com> wrote:
>
> Hejsan,
>
> Jag kan ordna en lokal på mitt jobb. Vi har ett rätt fräscht konferensrum/föreläsningssal som tar 150 personer, kanske några till om man vill.
> Det ligger dock i Solna och ni har väl haft detta mer centralt i stan tidigare?!
> Det finns gott om restauranger och pubar i omgivningarna men jag skulle också kunna ordna så att ÅF går in och sponsrar med någon öl och pizza om det är intressant.
> [...]

Well det låter ju som hittat och skulle nog passa perfekt. Vi har tidigare vid flertal tillfällen varit i Kista så att det inte är mitt i stan gör inte någonting.

Upplägget brukar vara att vi drar igång vid 16-tiden med föredrag och kör i ca 3 timmar till 19. Efter det går vi i gemensam trupp till närliggande pub. Vi brukar vanligtvis ha någon sponsor för mackor och dricka i samband med första presentationen och att folk dyker upp så om ÅF är intresserad av det utöver att ställa upp med lokal är det självklart varmt välkommet.

Jag tror slutet av september blir lite tight så vi borde kanske sikta på tidigt i oktober. Tis, ons och torsdag är bra dagar så 11:e om inte finns något vecka innan?

/Claes