Subject: Re: FK Open - Försäkringskassan öppnar upp sig

Re: FK Open - Försäkringskassan öppnar upp sig

From: Daniel Melin <fulgubbe_at_gmail.com>
Date: Sat, 16 Apr 2016 15:10:19 +0200

> Förklara gärna för mig och andra vad det är som försäkringskassan gör som
> är speciellt. För mig låter det som om det handlar om en blogg där de
> beskriver vad de gör i ett av sina projekt. Projektet omfattar viktiga
> frågor som många myndigheter arbetar med och de använder foss och moderna
> utvecklingsmetoder.

Det riktigt stora är väl att de berättar för hela världen att de gör det?
Hur många andra myndigheter berättar om sina balla projekt med massor av
FOSS?

Sen är skillnaden också att FK har kommit förbi att bara vara en "kund"
till FOSS. Numera deltar de i projekt, och vill jobba tillsammans med olika
communities.

/D