Subject: Re: Ämne jag kan dra för kommande foss-sthm möte.

Re: Ämne jag kan dra för kommande foss-sthm möte.

From: Erik Alapää <erik.alapaa_at_gmail.com>
Date: Thu, 13 Aug 2015 17:09:19 +0200

Har själv läst en del om C++11-trådning och på senare tid fått chansen att
slippa Posix-trådar och i stället använda C++11-datastrukturerna på jobbet
(många C++-verkstäder är ju fortfarande långt från att använda C++11). Var
förvånansvärt användarvänligt, och grymt skönt att slippa void-pekare
överallt och kunna få RAII (Resource Acquisition is Initialization) på t ex
lås. Jag tror att de flesta har mest nytta av att höra hur de enklare
grejerna fungerar, finns ju stöd för otroligt kluriga grejer med
release/acquire och andra av de mer esoteriska konstruktionerna i
standarden - till och med erfarna C++-programmerare som jag kör lätt i
diket med sådana konstruktioner ;)

mvh.

/e