Subject: Re: Ämne jag kan dra för kommande foss-sthm möte.

Re: Ämne jag kan dra för kommande foss-sthm möte.

From: Mikael Rosbacke <mikael.rosbacke_at_gmail.com>
Date: Thu, 13 Aug 2015 16:21:57 +0200

Trevligt att det finns intresse. :-)

Har gjort ett första provskott av presentationen för en intet ont anande
kompis. Det visade det sig att det jag trodde skulle ta 1 timme, tog 2
timmar och att materialet var rätt 'kompakt'. Behöver nog strukturera om
en del och kommer nog landa närmare 4h uppdelat på delar innan jag är
klar. Kanske lite väl mycket för ett FOSS seminarium...
2 olika delar kan vara intressanta. Dels hur hårdvara sprungit ifrån den
platta minnesmodell C/C++ traditionellt har.
Andra delen är översikten av C11/C++11 trådning och förutsätter bra
kännedom om C99/C++03 men att jag bara ytligt nämner de svagare
minnesmodellerna. Det är dessa som kan ta lite tid att förmedla + kräver
rätt mycket förkunskaper som måste dras också.

Har själv ingen vettig filmkamera men vill någon filma så har jag inget
emot det.

/ Mikael R