Subject: Re: [Re: Linux och BankID]

Re: [Re: Linux och BankID]

From: Christian Huldt <christian_at_solvare.se>
Date: Fri, 25 Apr 2014 13:24:32 +0200

Är bankerna elaka, eller upptar supporten av "linux" oproportionerligt
stor del av tillgängliga resurser?
När Pelle i Bagis rullar ut sin nya coola distro, ska den då supportas
från dag 1?
Har någon på listan någonsin blivit hjälpt av att ringa/maila supporten?
Oavsett operativsystem?

Jag tror nog mer på att kräva att transparent dokumenterat system, det
mesta av det obefintliga stödet idag beror nog på rena
programmerardumheter, jag gjorde ett ryck för att få igång bankid så här
i deklarationstider och om man följer manualen för fribid till punkt och
pricka (Ubuntu 64bit i mitt fall) (fast med pkcs11-data ist.f.
pkcs15-data) och använder SEBs dosa med Handelsbankens kort så funkar
det bra. SEBs dosa med SEBs kort inte alls. Handelsbankens dosa med SEBs
kort inte alls. Handelsbankens dosa med Handelsbankens kort inte alls.
Tyder på att man skalat bort två veckors buggfixar på både hård- och
mjukvara för att hålla budget IMHO...