Subject: Re: Förstudie publicerad

Re: Förstudie publicerad

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Sat, 8 Feb 2014 14:04:16 +0100

2014-02-05 Daniel Melin <fulgubbe_at_gmail.com>:
> För er som är intresserade av hur offentlig sektor kan komma att köpa
> programvaror och tjänster i framtiden kan ni nu sätta tänderna i 65 sidor
> innehåll.
>
> http://avropa.se/Nyheter/Nu-ar-forstudierapporten-Programvaror-och-tjanster-2013-publicerad/
>
> En hel del FOSS, öppna standarder och inlåsningseffekter utlovas.

Om jag förstått det hela rätt så är ramavtalen knutna till vissa leverantörer.
Såg din presentation för några år sedan och då nämndes specifikt ett antal
företag, detsamma för varje ramavtal på avropa.se. Dessa företag är ganska
stora.

Finns det möjlighet för mindre bolag att på något sätt delta i dessa ramavtal.
(Som underkonsult till ett ramavtalsknutet bolag går ju förstås men jag tänker
mer direkt.)

--
Per