Subject: Re: Windows refund?

Re: Windows refund?

From: Tomas Gustavsson <tomas_at_primekey.se>
Date: Tue, 04 Jun 2013 10:45:32 +0200

On 06/04/2013 12:21 AM, Glenn wrote:

> 2013/6/3 Anders S Lindbäck <vetgirig_at_kunskapssamhallet.se
> <mailto:vetgirig_at_kunskapssamhallet.se>>
>

> Det finns faktiskt företag som säljer laptops med linux installerad
> bättre att stödja dem direkt.
>

> Sist jag kollade upp det så var det i stil med "Antingen betalar du för
> laptopen och får den direkt i handen med windows på, eller så
> betalar du EXTAKT SAMMA summa, väntar två månader, och då får du den med
> linux!"
>
> ..Gissa hur många som tänkte köra linux som faktiskt beställde en med
> linux på ? ..dessutom har alla linuxmänniskor generellt
> [...]

Det är just det som jag vill undvika. Med tanke på hur fruktansvärt
uselt Window8 är känns det väldigt fel att betala MS pengar för deras
usla mjukvara, och sedan använda gratis programvara där utvecklarna inte
får en krona. Det känns fel.

Oavsett om jag installera Linux själv på datorn betalar jag hellre
pangar till Ubuntu, RedHat, Suse, Mint eller något annat, än att ge
pengar till MS och stödja dem i deras envetna kamp mot Open Source.

Mvh,
Tomas