Subject: Re: Windows refund?

Re: Windows refund?

From: Glenn <foss_at_repulsiv.se>
Date: Tue, 4 Jun 2013 10:42:25 +0200

> Sist jag kollade upp det så var det i stil med "Antingen betalar du för
>>

> Nejdå det finns företag som säljer laptops som inte ens säljer dem med
> windows.
>
> Typ ggsdata. http://www.ggsdata.se/
>
> Det är bättre att köpa en dator med linux förinstallerat för då vet man
> om att hårdvaran fungerar med linux även om man då kanske vill byta
> distro.

Visst, som gammlal Amigaanvändare känner man ju till Gunne på GGS-data
(Sveriges idag enda kvarvarande butik som säljer Amigagrejer),
men där är det väl i praktiken så att Gunne personligen jnstallerar din
dator isåfall, som på den gamla goda tiden.. hur det blir med licenser vet
jag inte.

Mitt exempel var hos en stor tillverkare, eller ja, kan ju skriva att det
var Dell för det var det :)

Glenn