Subject: Re: hacka mer inbyggd Linux 1:e juni!

Re: hacka mer inbyggd Linux 1:e juni!

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Mon, 22 Apr 2013 21:57:59 +0200

2013/4/22 Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>:
> On Mon, 22 Apr 2013, Per Andersson wrote:
>
> Eftersom intresset är så pass stort så kan jag inte se hur ett annat
> anmälningsförfarande gör det lättare för folk att få plats. Jag annonserade
> detta primärt på foss-sthlm och foss-sthlm-announce, de listor vi har för
> just detta. Alla som är med där får samma chans.
>
> Jag tar gärna emot konkreta förslag på annorlunda anmälsningsupplägg.

En idé på rak arm är att släppa t ex 10 biljetter vid fyra olika tidpunkter på
dagen/veckan. Alla har ju inte möjlighet att sitta klistrade vid e-posten.

En annan idé är att ge förtur till de som inte har deltagit förut.

Det går säkert att hitta på mycket bättre idéer. :-)

> Att vi valt just 40 beror på begränsningar i lokalen samt att jag vill ha en
> intim känsla på den här typen av grej. Det får inte bli för stort och
> opersonligt utan jag vill att i princip alla närvarande ska våga och kunna
> prata med alla.

Jag är inte emot begränsningen i antal, tycker det är synd att det är svårt
att få en plats bara.

--
Per