Subject: Re: hacka mer inbyggd Linux 1:e juni!

Re: hacka mer inbyggd Linux 1:e juni!

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Mon, 22 Apr 2013 13:37:34 +0200 (CEST)

On Mon, 22 Apr 2013, Per Andersson wrote:

> Jättekul initiativ och intressanta föredragsidéer! Vill gärna gå men om jag
> förstår anmälan rätt så är platserna redan slut?
>
> Vore kanske bra att titta på något alternativt anmälansförfarande eftersom
> de här platserna tar slut snabbare än Vasaloppsplatser...

Våra 40 tillgängliga platser tog slut på mindre än två timmar. Det är
verkligen superkul att se ett sådant enormt intresse.

Vi har nu en väntelista att lägga till sig på om man ändå vill vara med. Vi
kommer troligtvis att överboka oss med ett visst antal extra plus att ett
visst antal folk alltid avbokar så det är troligt att ett antal personer från
väntelistan kommer att få plats.

Eftersom intresset är så pass stort så kan jag inte se hur ett annat
anmälningsförfarande gör det lättare för folk att få plats. Jag annonserade
detta primärt på foss-sthlm och foss-sthlm-announce, de listor vi har för just
detta. Alla som är med där får samma chans.

Jag tar gärna emot konkreta förslag på annorlunda anmälsningsupplägg.

Att vi valt just 40 beror på begränsningar i lokalen samt att jag vill ha en
intim känsla på den här typen av grej. Det får inte bli för stort och
opersonligt utan jag vill att i princip alla närvarande ska våga och kunna
prata med alla.

--
  / daniel.haxx.se