Subject: Re: Öppen källkod i Stockholms Län (politik)

Re: Öppen källkod i Stockholms Län (politik)

From: Olle E. Johansson <oej_at_edvina.net>
Date: Mon, 29 Oct 2012 11:42:44 +0100

29 okt 2012 kl. 08:39 skrev Daniel Melin <fulgubbe_at_gmail.com>:

> Olle, även om jag håller med så kan jag som motvikt berätta om det
> holländska experimentet NOIV. NOIV tryckte hårt på att offentlig
> sektor i Holland skulle i första hand prioritera öppna standarder och
> i andra hand prioritera öppen källkod. Dom använde i princip identisk
> argumentation som du använder (och som jag själv brukade använda).
> NOIV lades ner vid förra regeringsbytet men kan återuppstå beroende på
> nuvarande regeringsförhandlingar. Det folk som var med i NOIV säger är
> att om dom kör igång igen så kommer dom göra tvärtom, alltså trycka
> [...]

Värt att fundera på... Tack för feedback!

Kan ju möjligen ha att göra med bristande kompetens i kundled. Enklare att skaffa program än att ha en strategi.
Kämpar just med det på annat håll i en affär som varit "på gång" i ett år...

Marknadsanpassning säger att det är dags att sälja öppen källkod i stället för strategisnack som dom inte förstår. :-)

/O