Subject: Re: Öppen källkod i Stockholms Län (politik)

Re: Öppen källkod i Stockholms Län (politik)

From: Mats Karlsson <mats.o.karlsson_at_gmail.com>
Date: Mon, 29 Oct 2012 13:19:02 +0100

On 2012-10-28 20:56, Erik Lönroth wrote:
> Hej FOSS-folk! (Politics will follow)
>
> Stockholms läns Piratparti ställer upp i valet till Landstinget i
> Stockholms län 2014.
>
> En del av Piratpartiets valplattform kommer täcka "Öppen källkod i den
> offentliga förvaltningen".
>
> Piratpartiets medlemmar har arbetat fram en "draft" på politik på
> området under ett antal seminarier i år, vilket resulterat i ett
> underlag som ska förädlas av styrelsen i Piratpartiet den 5:e november
> och vidare fram mot medlemsmötet.
>
> Alla medlemmar i Piratpartiet i Stockholms län får rösta på
> [...]

Saknar en sektion om öppna standarder generellt, inte bara för
"patientjournalsystem" för stöd för öppna standarder behövs också för
dokument , VoIP mm.

Och som en VoIP älskare så saknar jag stöd för "SIP URI" så att man kan
kontakta länets verksamhet via internet på samma sätt som jag kan mejla
dom via internet utan att bara skicka smail som i gamla dagar.

/Mats Karlsson