Subject: Re: JAK och Open Source workshop

Re: JAK och Open Source workshop

From: Nuria Albet <nuria.albet_at_gmail.com>
Date: Fri, 28 Sep 2012 14:59:14 +0200

Vad roligt Christian! :) Jag har hört det är lite soligare där i Barcelona
;)
Jag ser att guifi.net är med som sponsor. Vet ni om det finns något
liknande i Sverige? Jag tycker det är ett fascinerande projekt!
Janne, jag håller med helt! Bara teknik är inte tillräckligt för att ändra
ingenting. Folk måste använda tekniken på "rätt" sätt (om det finns
rätt...). Därför tycker jag att det är viktigt att jobba tillsammans med
folkrörelser (som JAK), universitet (t.ex. P2P grupp på Delft University,
jag rekommendera seminariet:
http://www.youtube.com/watch?v=JQiLaKdzD0E&feature=g-all-esi), olika
thinktanks (som The New Economics Foundation,...),... Möjligheterna blir
enorma då! För jag är hel säker ekonomin kommer att ändra extremt mycket i
de närmaste framtiden (mest pga nya tekniska möjligheter, men också för
folk har börjat tänka annorlunda med vad det gäller pengar och demokrati),
hur spännande ska det vara att kunna påverka riktningen till detta? :)

/Núria

Núria