Subject: Re: Pubertala demopartyn (VAR Re: Tjej/kvinnonätverk för hackare.)

Re: Pubertala demopartyn (VAR Re: Tjej/kvinnonätverk för hackare.)

From: Janne Johansson <jj_at_stacken.kth.se>
Date: Fri, 28 Sep 2012 08:55:44 +0200

On Thu, Sep 27, 2012 at 21:29+0200, Per Andersson (avtobiff_at_gmail.com) wrote:

> Vad är det för fel på att vara politiskt korrekt? Varför ska det alltid vara
> ett självändamål att allt alltid ska vara "politiskt inkorrekt"?

Jag inser ju efteråt att min replik kunde ha tolkats som ett direkt
påstående att DU alltid försöker vara PK, men jag menade det som att
"ifall vem-som-helst beter sig som nån som alltid vill vara PK så blir
reaktionen...".

Varför PK möter motstånd i tekniska kretsar är säkert för att
politiskt korrekta beslut ofta går emot tekniskt korrekta lösningar.
Eftersom teknik sällan är lösningen på sociala problem så är det inte
så svårt att se varför man kan vilja hålla isär dem, iaf på
teknik-listor.

> Se den stora bilden istället. Den är det ingen som har kommenterat
> över huvud taget.

Nej, vi lyckades dra ner diskussionen till om utländska tolkningar av
norska ord ska hindra killar i Sverige från att rekommendera tjejer
som är intresserade av teknik från att åka dit. Vilket kanske är en
anledning till att se över om det är viktigare att nit-picka om
domännamnet än att se till vad evenemanget kunde bidragit med.

--
-"Legalize Stimpacks!"