Subject: Re: Pubertala demopartyn (VAR Re: Tjej/kvinnonätverk för hackare.)

Re: Pubertala demopartyn (VAR Re: Tjej/kvinnonätverk för hackare.)

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Fri, 28 Sep 2012 00:35:19 +0200

Hej!

2012/9/27 Siavosh Zarrasvand <siavosh.zarrasvand_at_gmail.com>:
> Janne fångade delvis anledningen till min respons. Jag vill lägga till
> följande:
>
> Det händer ofta på hackerforum att man ser någon som inte har ett liv
> gnälla på en nykomling för att de inte är lika duktiga som dem, det är
> liksom ett hackersignum. Du beteede dig å ena sidan som töntarna på
> hackerforum

Jag är gärna en tönt men jag ser inte hur den här saken skulle vara elitistisk
eller på vems bekostnad jag har gjort något.

Jag ställde bara en simpel fråga enligt devisen "det finns inga dumma frågor".
Vad jag däremot alltid har hört är att det finns dumma svar.

Det var aldrig min avsikt att provocera eller trolla utan faktiskt ha en (kort)
intelligent diskussion om målgruppen för domännamnet. Tyvärr blev jag ju
bara förlöjligad när jag frågade.

> samtidigt som du hade mage att gnälla på schablonbilden av
> hackers (pubertala, asociala).

Varför i hela friden är det konstigt att kritisera stereotypa sammanklumpningar?

> Dessutom var det ju du som inte hade
> koll. Ergo: Min respons.

Jag har inte dåligt samvete för att jag inte kan norska. Det var ju i
allra högsta
grad en anledning till min fråga. (För övrigt kan jag fortfarande inte
hitta något
relaterat till (domän)namnet i fråga och handväskor.)

> Med det sagt känns hela den här diskussionen värdelös.

Ja, det är tydligen svårt att hålla sig on-topic.

> Jag är här för
> att hacka saker samt hjälpa andra att lära sig hacka. Har tidigare
> jobbat tio år som först journalist och därefter politisk talskrivare.
> Hade jag velat gnabbas om politik hade jag hållit mig kvar i de
> kretsarna. Kommer således inte kommentera detta något mer här.

Jag är här för den fria programvaran och vår community. Det innefattar
för mig både teknik och politik.

--
Per