Subject: Re: Info inför Linuxhackarevenemanget!

Re: Info inför Linuxhackarevenemanget!

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Wed, 19 Sep 2012 20:34:27 +0200 (CEST)

On Wed, 19 Sep 2012, Erik Andrén wrote:

> När jag kikar på Quick start guiden på raspberry pihemsidan står det att man
> behöver ett SD-kort för OS:et. Bör man ha med sig ett sådant eller ingår det
> i gåvan?

Bra fråga!

Jag uppdaterade http://www.foss-sthlm.se/okt2012.html med massor med mer info
igår, inklusive det...

Enea kommer tillhandahålla raspberry pi med SD-kort och serieport-till-
usb-kabel (för t.ex bootloader-access).

Vad du bör ta med dig är microusb-kabel/laddare för strömförsörjning och ifall
du vill köra HDMI-ut så kabel och display för det. Kanske mus/tangentbord med
usb-anslutning ifall du vill använda det. Ethernetkabel också kanske.

... eller vilka andra grejor som helst du tror kan vara skoj! =)

--
  / daniel.haxx.se