Subject: Re: Info inför Linuxhackarevenemanget!

Re: Info inför Linuxhackarevenemanget!

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Wed, 19 Sep 2012 21:41:16 +0200

Hej,

Lite fler tips:

- USB-portarna på Raspberry Pi kan bara leverera 100mA, alltså behövs
en extern USB-hub med egen kraftförsörjning för att driva lite tyngre
tillbehör.
- Det finns en bra lista med fungerande / icke-fungerande hårdvara på
http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals.

MVH

Johan Thelin

Recommended on-line reading:
http://www.thelins.se | http://www.qtcentre.org
Recommended off-line reading:
The Foundations of Qt Development (ISBN: 1-59059-831-8)