Subject: Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

From: Janne Johansson <jj_at_stacken.kth.se>
Date: Fri, 18 May 2012 10:21:18 +0200

On Fri, May 18, 2012 at 09:55+0200, Samuel Lidn Borell (samuel_at_slbdata.se) wrote:

> Jag tycker det verkar vara en jättebra idé. Har själv tänkt på hur lätt
> det är att smyga in någon mindre ändring i ett kontrakt. Förvisso har ju
> den "lurade" parten kvar mejlet men det blir ju svårt att bevisa att man
> inte kommit överens om ändringen senare, t.ex. muntligt.

Jag har också svårt att se vad emailet skulle innebära legalt. Det är
ju pappret man har skrivit på. Oavsett om man hävdar att "vi sa i
rummet att soffan ingick" så lär det ju alltid vara det som står i
pränt som räknas om man inte har en bunt bra vittnen.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."