Subject: FOSS i skolan

FOSS i skolan

From: Paul Cohen <paco_at_seibostudios.se>
Date: Thu, 12 Jan 2012 16:29:10 +0100

Hej!

Jag kan också tänka mig att prata om FOSS i skolan på FOSS-träffen
25/1. Tillsammans med Erik då kanske?

Det var jag som tog initiativ till FOSS i skolan träffen i december.

Vi sa då att vi skulle ha en ny träff om FOSS i skolan i januari. Jag
har tyvärr varit sjuk själv och haft mycket med familjen (även
sjukdomar där) att göra.

En fråga är till er som var med på det mötet samt andra intresserade
på listan; ska vi träffas och diskutera FOSS i skolan vid något
tillfälle innan FOSS-träffen 25/1 eller ska vi kanske köra ett "möte"
om FOSS i skolan i anslutning till FOSS-träffen den 25/1.

Jag satte också upp sajten http://fsfskola.logikverket.se (som
uttrycker mina åsikter - inte alla som var med på FOSS i skolan
träffen i december!). Jag har för avsikt att ta fram mer material på
den sajten, och kanske registrera ett bra domännamn för en
aktionsgrupp för FOSS i skolan. Alla är högst välkomna att bidra med
synpunkter. Både vad gäller innehåll på den sajten men också hur en
aktionsgrupp för FOSS i skolan bör agera och organiseras.

/Paul

--
Paul Cohen
www.seibostudios.se