Subject: Re: problem med leverantörsberoende

Re: problem med leverantörsberoende

From: Mattias Eriksson <matttiaz_at_gmail.com>
Date: Tue, 29 Nov 2011 17:44:33 +0100

Jag vet att det inte alltid finns alternativ på alla orter eller att det
inte är så lätt att bara gå till något annat alternativ. Min mening var
inte att minimera problemet utan bara att belysa att det faktiskt inte är
helt stopp i apoteksvärlden att hämta ut recept som det kan låta i
formuleringen "Det känns särskilt illa att Apoteket inte kan skriva ut
recept." Vad det gäller det ekonomiska så är förlusten extrem för bland
annat apoteket och de andra som drabbas av av tietos stopp...

/Mattias

Den 29 november 2011 17:24 skrev Richard Levitte <richard_at_levitte.org>:

> In message <CA+7pvn=
> kXt+SPGiZP3h6XNM8R+F061sy9-m6M+tr5_jqxFPiaw_at_mail.gmail.com> on Tue, 29

> Visst kan jag. Att anse att lite fallerande apotek inte är speciellt
> kritiskt kanske funkar om man tittar i rent ekonomiska termer från
> Tietos sida, men den attityden bortser helt från apotekens kunder.
> Det är ju väldigt lätt att säga till folk som har behov av apotekens
> produkter att de ska leta upp ett annat apotek, men det är inte alla
> som har den kapaciteten av en eller annan anledning (klassas kort och
> [...]

Pincha te llevo en el alma, y cada dia te quiero mas