Subject: Re: problem med leverantörsberoende

Re: problem med leverantörsberoende

From: Richard Levitte <richard_at_levitte.org>
Date: Tue, 29 Nov 2011 17:24:10 +0100 (CET)

In message <CA+7pvn=kXt+SPGiZP3h6XNM8R+F061sy9-m6M+tr5_jqxFPiaw_at_mail.gmail.com> on Tue, 29 Nov 2011 16:49:03 +0100, Björn Göransson <bornemix_at_gmail.com> said:

> Håller inte med, personligen.. kan du utveckla?

Visst kan jag. Att anse att lite fallerande apotek inte är speciellt
kritiskt kanske funkar om man tittar i rent ekonomiska termer från
Tietos sida, men den attityden bortser helt från apotekens kunder.
Det är ju väldigt lätt att säga till folk som har behov av apotekens
produkter att de ska leta upp ett annat apotek, men det är inte alla
som har den kapaciteten av en eller annan anledning (klassas kort och
generellt som "för sjuk", typ). Ur den synvinkel och med medmänsklighet
i åtanke känns då nedanstående som aningen arrogant, some inte är helt
ovanligt att sjuka får höra från aningslösa friska.

--
Richard Levitte                         richard_at_levitte.org
                                        http://richard.levitte.org/