Subject: Re: QtQuick vs Clutter

Re: QtQuick vs Clutter

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Fri, 18 Nov 2011 11:37:57 +0100

Jag har länge försökt fatta det här med GUI-programmering. Jag har så
dålig taktik i mitt utvecklande av GUI:n så att jag nästan alltid
hamnar i en situation att koden blir väldigt "trasslig" när
GUI-komponenter blandas med logik och tillslut blir det omöjligt att
göra förändringar på ett bra sätt.

Nu vill jag lära mig utveckla mobil-applikationer för min mobiltelefon
N9, men jag bävar för att lära mig det här eftersom jag misstänker att
jag kommer fastna i samma gamla vanliga kodträsk.

N9 använder Qt och C++ i kombination. Det verkar trevligt och jag
skulle gärna lära mig det här på ett strukturerat sätt.

/Erik