Subject: Re: Är det bara jag som...

Re: Är det bara jag som...

From: Andreas Hedström <ahedstrom_at_gmail.com>
Date: Fri, 18 Nov 2011 10:39:25 +0100

> Även jag är programmerare och jag håller fullständigt med. Kanske bör vi ha
> en separat mailinglista för mjukvarupolitiska frågor?

Nej nej, det där har vi ju redan diskuterat.
Mängden mail med "fel" innehåll är inte tillräckligt hög för att vi
ska börja sortera på avsändarsidan.
Bättre att allt hamnar i samma kort - deleteknappen är iaf på min
mailklient inte svår att nå.
Håller helt med Per i det avseendet - mindre censur.

Kontra istället med en massa frågor och påståenden av teknisk karaktär
för att väga upp de politiskt orienterade (även om allt kan sägas vara
politik på ett eller annat sätt, men det är ju en annan fråga för ett
annat forum).

> Nu förslår jag att vi drar igång en diskussion om en riktigt tung, genuint
> teknisk fråga:
>
> Är det vettigt att skriva curly brackets på egna rader? Jämför följande två
> exempel:

Nej nej, detta är inte en teknisk fråga - det är en s.k. "flame bite".
Sök på webben, massor med träffar. Folk tycker diametralt olika och
det går inte att säga vad som är bäst vs. sämst för att beslutet i
slutändan har med tycke och smak att göra och därför inte har någon
entydigt teknisk lösning.
Folk kör det som de är vana med, och därför är det bättre att anpassa
sig till den stil som råder. Man mår lite illa i början, men jag lovar
det går snart över!

// Adde