Subject: Re: RMS i CS Idag

Re: RMS i CS Idag

From: <kirilla_at_kirilla.se>
Date: Thu, 17 Nov 2011 15:46:57 +0100

17 nov 2011 kl. 10:48 skrev Henrik Nordström:
> unfettered har dock en del andra undertoner som inte är helt önskvärda,
> samt blir lite konstigt om man applicerar det på licensen i sig då det
> finns en hel del bojor i GPL licensen med, dock av annan modell och
> syfte än i proprietära licenser.
>
> För mig känns valet av free som ganska naturligt då det anspelar på free
> speach och freedom.

Religionsfrihet känns närmast. Du är fri att välja GPL-bojorna eller att avstå.
Efterföljarna själva kysser sina bojor och kallar dem frihet.

*troll* :))

Förresten, någon som har tips på intressant läsning om ideologiska mål- och
värdekonflikter inom FOSS? Många vill ju claima den rörelse som blir fram-
gångsrik och se den som en språngbräda till just deras utopiska framtid.

/Jonas.