Subject: Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

From: Roger Sinel <roger.sinel_at_nordickiwi.com>
Date: Thu, 17 Nov 2011 11:00:46 +0100

Sista evenemang som svenska Linuxföreningen anordnade var Software Freeday
2011.
http://wiki.softwarefreedomday.org/2011/Sweden/Stockholm/Svenskalinuxf%C3%B6reningen

Jag kan säga det behövs flera personer som engagera sig i Software Freedom
day i Sverige och Stockholm. Det jag känner skulle hjälper är om flera
personer läste på vad SFD innebär och hur man kan hjälper till.
http://wiki.softwarefreedomday.org/StartGuide

Kanske dags för FOSS STHLM att ta över stafettpinnen för SFD Stockholm?
Svenska Linuxföreningen har gjort det de senaste 4 åren.

Lokal eller offentlig plats med polistillstånd är alltid det svåraste att
fixa, efter det gå det mycket lättare.

/Roger

2011/11/17 <erik.lonroth_at_gmail.com>

> Hur står det till med den föreningen ?
>
> /erik

> Det finns redan en föreningen med syfte att:
>

> Främja intresse av och verka för ökade kunskaper om fri och öppen
> programvara som t.ex. operativsystem GNU/Linux och BSD.
> Verka för ökad social samvaro och utbyte av erfarenheter mellan användare
> och utvecklare
> Verka för ökad medvetenhet om fri och öppen programvara.
>
> Föreningen är partipolitiskt och religiöst obunden.
>
> Gå med och starta upp sådan projekt i:
> http://svenskalinuxforeningen.se/
>

> --
> [...]

Roger Sinel
www.nordickiwi.com
"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not
understand."
Frank Herbert (1920 - 1986)