Subject: Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

From: <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Thu, 17 Nov 2011 10:27:40 +0100

Hur står det till med den föreningen ?

/erik

On 11/16/2011 01:24 PM, Erik Lönroth wrote:
> Jag tror att det är kul att starta en tidning, men inte särskillt
> "opinionsbildande". Att köra en tidning kostar skitmycket pengar och
> kommer man in i annonsträsket (vilket kräver ännu mer arbete och/eller
> investerare) så blir det sannolikt svårt att upprätta kvalitet i
> innehållet. Där har du CS och IDG idag.
>
> Om du inte redan har egna pengar såklart som du är villig att offra
> och en affärsplan som är bra i kvadrat - och det har du inte. Mark
> Shuttleworth kan, men jag känner ingen som kan tänka sig göra samma
> sak med en tidning som han gjort med Canonical.

> [...]

Det finns redan en föreningen med syfte att:

Främja intresse av och verka för ökade kunskaper om fri och öppen programvara som t.ex. operativsystem GNU/Linux och BSD.
Verka för ökad social samvaro och utbyte av erfarenheter mellan användare och utvecklare
Verka för ökad medvetenhet om fri och öppen programvara.

Föreningen är partipolitiskt och religiöst obunden.

Gå med och starta upp sådan projekt i:
http://svenskalinuxforeningen.se/

--
Anders S Lindbäck, http://kunskapssamhallet.se/