Subject: Re: Just the facts please

Re: Just the facts please

From: Joakim Signal <tut_at_lysator.liu.se>
Date: Wed, 16 Nov 2011 16:31:25 +0100 (CET)

[Detta mail går både till IDG och vår mailinglista.
  Nedan följer några svarsrundor jag haft med Lars på IDG]

On Wed, 16 Nov 2011, at 15:13, lars.danielsson_at_idg.se wrote:

> OK, det blir bra.
>
> Några kommentarer bara.
>
> Det jag verkligen vill framhäva är att jag/vi på CS verkligen inte har någon
> motvilja mot fria eller öppna program. Däremot kan naturligtvis delar av vår
> rapportering uppfattas negativt av vissa personer, som nu är fallet.

Det är nog så att många läsare uppfattar er som negativa mot fri mjukvara efter
att ha läst artiklarna som ni kritiserats för.
Men när du säger att ni inte har motvilja så är det glädjande iaf.

> Vad gäller namnet GNU/Linux och begreppen öppna/fria var jag faktiskt
> väldigt tydlig mot Stallman innan den tänkta intervjun att jag gärna citerar
> honom angående hur han tycker att man ska benämna saker.

Hm, citera hans regler men sedan inte följa dem?
Ja, det är väl en kompromiss antar jag.
Men jag vet inte om det är en bra kompromiss.

/Joakim