Subject: Just the facts please

Just the facts please

From: Joakim Signal <tut_at_lysator.liu.se>
Date: Tue, 15 Nov 2011 15:58:43 +0100 (CET)

[Detta mail går i första hand till IDG, men även till http://foss-sthlm.se/
  Tillgängligt på http://foss-sthlm.se/mail/foss-sthlm-archive-2011-11/ ]

Jag vet att ni redan fått en massa mail med kritik om era skriverier om Richard
Stallman. Joels färska artikel samt Lars artikel från 2007 ("hycklar"-artikeln).

Så istället för att gå in på er oseriösa journalistik där så informerar jag er
om följande:

Just nu hatar ungefär hälften av alla fri mjukvaru-anhängare i Sverige IDG.
Senaste veckan har vi diskuterat er bisarra fail.

Uppenbarligen vägrar ni inse vart OS-marknaden är på väg i framtiden.
GNU/Linux har stark tillväxt överallt utom på desktop. D.v.s. server, embedded,
smartphones, supercomputers. Tillväxten för Windows däremot har stått och
stampat i flera år, både på server och desktop (och smartphones är katastrof).

Tänker ni fortsätta att smutskasta framtidens mjukvara och förespråkare?
En effekt av denna smutskastning är att det nu har höjts röster för att bojkotta
personer från IDG på framtida FOSS-händelser i Sverige.
Så grattis(?) till att ni nu är svenska Fox News - Fear & Unbalanced.

/Joakim