Subject: Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

From: Anders Wallenquist <anders.wallenquist_at_vertel.se>
Date: Wed, 16 Nov 2011 12:15:06 +0100

2011-11-16 11:00, Claes Jakobsson skrev:
> Hej,

> tack =)

> En WP eller Drupal installation för löpande nyheter är nog att föredra. Men min erfarenhet av att autoexport till andra format brukar suga rätt hårt så det blir nog vanlig hederlig layoutarbete där. Sen om det är fria program eller inte lägger jag inte så mycket vikt i - innehållet är viktigare.

Rent tekniskt kan man använda en libreoffice-server tillsammans med
Drupal för att skapa bra pdf on-the-fly. Har även experimenterat med
Scribus - som skulle kunna skapa än bättre resultat, problemen då var
att Scribus kräver manuell handpåläggning i högre grad än mallarna till
libreoffice.

/Anders W