Subject: Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

From: Janne Johansson <jj_at_stacken.kth.se>
Date: Wed, 16 Nov 2011 10:21:09 +0100

On Wed, Nov 16, 2011 at 08:58+0100, Johan Pettersson (p1ersson_at_kth.se) wrote:

> Eh jo... Men... Liksom, dom är ju dumma!

Jo, jag har nog haft den här inställningen mest hela tiden. IDG är
it-världens Aftonbladet. Man skrattar till lite och sen går man
vidare. Det ursäktar ju inte rena sakfel, men idén att rätta IDG så de
blir bra känns lönlöst sen lång tid tillbaka.

Vem minns inte N&K som lät SCO-unix vinna scheduler-testen av jonixar
för att de hade 10% CPU kvar trots att man körde lika många
rc5-knäcknings-tasks som man hade CPU:er i datan.

Andra OS låg ju på 99.9x% used.... O_o

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."