Subject: Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

From: Johan Pettersson <p1ersson_at_kth.se>
Date: Wed, 16 Nov 2011 10:42:06 +0100

On Wed, Nov 16, 2011 at 10:21:09AM +0100, Janne Johansson wrote:

> Jo, jag har nog haft den här inställningen mest hela tiden. IDG är
> it-världens Aftonbladet. Man skrattar till lite och sen går man
> vidare. Det ursäktar ju inte rena sakfel, men idén att rätta IDG så de
> blir bra känns lönlöst sen lång tid tillbaka.

Men varför är dom så flagrant felaktiga? Det är ju inte så att dom "har fel åsikt" utan väldigt grova fakta-fel, förvrångnignar?

> Vem minns inte N&K som lät SCO-unix vinna scheduler-testen av jonixar
> för att de hade 10% CPU kvar trots att man körde lika många
> rc5-knäcknings-tasks som man hade CPU:er i datan.
>
> Andra OS låg ju på 99.9x% used.... O_o

Eller när MS SQL vann för 10+ år sedan - installationen var ju lätt. Drift var inte ens övervägt.

Men men dessa ungdommar är ju vuxna nu och köper in Redmond överallt..

--
                                                  * Sent from my GNU/Linux *
Johan Pettersson