Subject: Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

From: Johan Pettersson <p1ersson_at_kth.se>
Date: Wed, 16 Nov 2011 08:58:57 +0100

On Tue, Nov 15, 2011 at 09:32:37PM +0100, Davíð Þór Þórarinsson wrote:

> Jag blev skitförbannad som ni andra när jag läste CS artilen om RMS på
> grund av det personangrepp som hände samt felaktigheter i artikeln.
> Efter våra synpunkter har artikeln redigerats men slutsatsen är ändå
> att artikeln suger. Samtidigt tycker jag att det är lite att ta i att
> man inte bara drar CS över en kant utan hela IDG också.

Eh jo... Men... Liksom, dom är ju dumma!

> [...]
> artikel? Vad händer om vi gör en tidning med enbart "vårt" innehåll?
> Är inte risken att den läses bara av likasinnade människor? Jag håller
> helt och hållet med Anders. Vi behöver ha en röst där den hörs. Vi
> måste också inse det faktum att personer som står för något lika
> starkt som RMS gör kommer alltid att väcka känslor - åt båda håll. Det
> är ju det som vi måste leva med i ett fritt samhälle. Frihet är också
> det vi vill stå för och därför måste vi möta kritik med professionell
> inställning istället för att sura och hata.

+3,14 minst!
Att dom tog emot "lösa, obeställda bidrag" var för mig nytt. Det finns gott om bra insatta skribenter bara här hos oss - En kanonkombination. "Kärlek" räcker längre, vem orkar med gnällspikar?

Jag sticker fingret (peken) och gissar lite, små korta om "sitt egna lilla projekt", pusha events. (Har det provats av våra kämpande PR-avdelning?).

--
                                                  * Sent from my GNU/Linux *
Johan Pettersson