Subject: Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

Re: Svensk publikation kring öppen källkod, fri programvara, utveckling, infrastruktur, embedded, *nix och annat

From: Claes Jakobsson <claes_at_surfar.nu>
Date: Tue, 15 Nov 2011 19:36:22 +0100

On Nov 15, 2011, at 5:19 PM, Klas Meder Boqvist wrote:
> Hej
>
> Mina föräldrar driver Reklambyrån Lådan & Co som har sen 1992 gett ut
> den största facktidningen i svensk turism, Hit & Dit - Turism & Resor.
>
> Jag kan kolla om de vill vara med och hjälpa till, de har ganska mycket erfarenhet om hur man ger ut tidningar.

\o/

jag kollade lite snabbt och vill man ha ska man ge ut papperstidning ska man ha ett utgivningstillstånd (heja Sveige!). Men för online tidskrifter behövs generellt inte det om man inte vill ha samma grundlagsskydd som tryckta skrifter. Är ju dock inte troligt att staten eller myndigheter kommer censurera eller begära förhandskontroll av material eller vi behöver källskydd.

/Claes