Subject: Re: Fri programvara i Stockholmsskolor

Re: Fri programvara i Stockholmsskolor

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Fri, 14 Oct 2011 20:15:53 +0200

Hej Paul (och FOSS Stockholm)!

Jag heter Erik Lönroth och är aktiv i Piratpartiet i Sverige. Vi
håller just nu på att jobba med politiska förlag på just det här
området.

Fri/öppen mjukvara inom det offentliga.

Som engagerad och aktiv FOSS-älskare skulle jag gärna formulera sådan
politik, men det skulle såklart då mer reflektera min högst personliga
åsikt än alla de andra FOSS-älskare som kanske har en annan bild om
hur politiken på området ska se ut. Det är inte så bra - även om jag
såklart alltid ändå har rätt ;)

Piratpartiet har i sina grundläggande värderingar med att: "Öppen
källkod och öppna format skall främjas", men vi ska under nästa år
plocka fram mer konkreta förslag att driva. Där hoppas jag på att FOSS
Stockholm tänker bidra i en form eller annan.

En sak är säker, vi kommer ha politik på området - men vad, det är en
fråga om att komma överens om just det.

/Erik