Subject: Re: Rättviseförmedlingen

Re: Rättviseförmedlingen

From: Henrik Nordström <henrik_at_henriknordstrom.net>
Date: Sun, 05 Jun 2011 13:24:11 +0200

lör 2011-06-04 klockan 22:19 +0200 skrev Johan Thelin:

> Så det är ok att annonsera om detta för att det rör något
> behjärtansvärt enligt någon? Varför inte köra följande pitch: det är
> ont om foss folk generellt, så vad skiljer detta från en annons från
> någon annan förmedlingstjänst såsom ett konsulthus?

Ja du. Är ju lika mycket att jämföra med en jobbannons som
förfrågningarna om talare till FOSS STHLM mötena som går ut då och då,
eller annonser om andra events utanför FOSS STHLM regi.

Personligen ser jag det självklart att initiativet om att försöka få
till en "FOSS Kvinnor" lista som rättviseförmedlingen kan hänvisa till i
FOSS sammanhang är relevant för FOSS STHLM, precis som förfrågningarna
om talare eller ämnen, andra events mm.

> Vad jag kan se så är den s.k. rättviseförmedlingen inte dedicerad mer
> till foss än t.ex combitech (för att ta ett populärt exempel från en
> tidigare tråd här på listan), eller något annat konsulthus.

rättviseförmedlingen är inte dedicerad till någon specifik bransch nej.

Mvh
Henrik