Subject: Re: Rättviseförmedlingen

Re: Rättviseförmedlingen

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Sat, 4 Jun 2011 22:19:01 +0200

Ursäkta top post, sitter och skriver på telefonen.

Så det är ok att annonsera om detta för att det rör något
behjärtansvärt enligt någon? Varför inte köra följande pitch: det är
ont om foss folk generellt, så vad skiljer detta från en annons från
någon annan förmedlingstjänst såsom ett konsulthus?

Vad jag kan se så är den s.k. rättviseförmedlingen inte dedicerad mer
till foss än t.ex combitech (för att ta ett populärt exempel från en
tidigare tråd här på listan), eller något annat konsulthus.

/J

On 2011-06-04, Sima Baymani <sima_at_kth.se> wrote:
> Måste erkänna att Pers poäng kanske inte var helt tydlig, men det är detta
> jag tolkar var hans mening: Att tipsa Rättviseförmedlingen om kvinnor inom
> FOSS. Det kan t ex vara bra att ha för en konferens som tycker det är
> "svårt" att hitta kvinnliga talare osv. (Fundera på senaste konferensen du
> var på - hur såg det ut där?)
>
> Så:
> En lista med folk inom FOSS har väl med fri programvara att göra?
>
> Generellt (och även lite icke-FOSS men behövs nog som upplysning):
> Rättviseförmedlingens syfte är att visa på *alternativ* där sådana inte
> [...]

Johan Thelin
Recommended on-line reading:
http://www.thelins.se | http://www.qtcentre.org
Recommended off-line reading:
The Foundations of Qt Development (ISBN: 1-59059-831-8)