Subject: Re: Foss-sthlm möte #6 med Combitech!

Re: Foss-sthlm möte #6 med Combitech!

From: Björn Göransson <bornemix_at_gmail.com>
Date: Tue, 10 May 2011 21:04:00 +0200

Combitech har *mycket* mer med försvarsindustrin att göra än många andra
konsultbolag, så i det argumentet finns det inget att hämta.

De är helägda av Saab som tillverkar "en massa vapen", för det första, och
26% + 12% av deras omsättning kommer från försvar + försvarsindustri. (se deras
infosida <http://www.combitech.se/Om-Combitech/Foretagsfakta/> för mer
fakta)

Sedan har vi tex 27% av deras omsättning som kommer från flygindustri, som
inte är försvarsindustri /per se/, men som ändå levereras till försvaret
etc. (om just flygindustrin <http://www.combitech.se/Branscher/Flyg/>). Även
inom andra av deras omsättningsandelar, tex
"Telecom<http://www.combitech.se/Branscher/Telekom/>"
och "Verk och Myndigheter<http://www.combitech.se/Branscher/Verk-och-myndigheter/>",
är försvarsmakten en av beställarna.

Bara mina 2 ören om detta. (De rundas ändå av till noll)

Björn Göransson

Med vänlig hälsning,
Björn A. Göransson