Subject: Re: anmälan till möte #5 är öppen!

Re: anmälan till möte #5 är öppen!

From: Janne Johansson <jj_at_stacken.kth.se>
Date: Thu, 27 Jan 2011 14:56:10 +0100

On Thu, Jan 27, 2011 at 14:24+0100, Glenn (glenn.bjorcken_at_gmail.com) wrote:

> Grundproblemet är väl att FOSS inte räknas som "forskning eller utbildning",
> och därför så
> är det inte något nätet är avsett för att användas till, detta grundar sej
> framförallt i sunets regler.

Nånstans här börjar man undrar ifall utvecklingen av KTH-krb4 eller
heimdal borde gjorts hemma på privat-datorn istället för på jobbet av
de som kodade det på sunet-anslutna maskiner. Eller om man törs baka
deb-paket på en KTH-institution ifall FOSS är så inkompatibelt med
akademin idag.

Ja, jag är på jobbigt humör idag, men jag känner inte alls igen de här
svårigheterna. Kanske jag som målat långt utanför ramarna under mina
10+ år under sunets flagg, vad vet jag.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."