Subject: Re: anmälan till möte #5 är öppen!

Re: anmälan till möte #5 är öppen!

From: Tommy Nevtelen <tommy_at_nevtelen.com>
Date: Thu, 27 Jan 2011 17:44:33 +0100

On Thu, Jan 27, 2011 at 02:56:10PM +0100, Janne Johansson wrote:
> Ja, jag är på jobbigt humör idag, men jag känner inte alls igen de här
> svårigheterna. Kanske jag som målat långt utanför ramarna under mina
> 10+ år under sunets flagg, vad vet jag.

Håller med. Det har med högskola och forskning att göra om något. Hela Free
Software-rörelsen har sina rötter i akademien och forskningen. Det är om
inget annat ett mycket relevant ämne att diskutera på avdelningen för Data
och Systemvetenskap på en teknisk högskola. Vidare kan dessutom studenter
utnyttja dessa möten till att knyta band med eventuella projekt eller
företag som kan vara av intresse för studier, hobby eller framtida
yrkeskarriär. Jag förstår inte på något vis hur man inte kan tycka att FLOSS
har en intim kontakt med olika typer av akademisk verksamhet.

--
Hälsningar
Tommy Nevtelen