Subject: Re: FOSS listan, för vem och till vilket syfte?

Re: FOSS listan, för vem och till vilket syfte?

From: Henrik Nordström <henrik_at_henriknordstrom.net>
Date: Mon, 27 Sep 2010 22:48:09 +0200

fre 2010-09-24 klockan 21:37 +0200 skrev Claes Jakobsson:

> Var drar man gränsen för vad som är Unix delarna och vad som inte är
> det? Visst, många proprietära delar finns som t.ex. hela
> användargränssnittet (utom X11), vissa drivrutiner, majoriteten "OS X"
> program typ Mail.app etc.

Spelar det någon roll vad UNIX är?

Mitt fokus är på vad Open Source är. Och den syn jag har på OS X är att
Apple inte vill att Darwin skall drivas som ett open source projekt även
om de av någon anledning publicerar källkoden. Fast denna syn är färgad
av att jag mest tittat på Darwin i samband med att OpenDarwin gick i
graven för några år sedan.

Mvh
Henrik