Subject: Mallar med "programmering" (logik) i OpenOffice

Mallar med "programmering" (logik) i OpenOffice

From: Björn Göransson <bornemix_at_gmail.com>
Date: Fri, 24 Sep 2010 23:15:50 +0200

Hello.

På Hallvarsson & Halvarsson, som jag jobbar med, blev vi besökta av en tjej
på Rabarber <http://rabarber.se/> med föredrag om vad man kan göra med
office-mallar (word, excel, powerpoint).

De har gjort ganska grymma saker med dynamiska bildbanker (som kan laddas
någonstans från en nätverksdisk), wizards där man väljer logga för sitt
dokument (med förhandsgransnkning för loggan i wizarden), samt lite
ytterligare macro-business såsom sidfötter&huvud etc.

Intressant att veta, tänkte jag, vad de tycker om OpenOffice och om de
jobbar något med det.

Hennes feedback gällande detta var att scripting i OpenOffice inte är lika
kraftfullt som i MS office, och att de ännu inte jobbat med detta då ingen
kund har kommit med det önskemålet (men att de var öppna för det när/om det
väl kommer upp).

Har ni några kommentarer om allt detta, förutom att det kanske är helt
poänglöst att ta upp? [?]

--
Med vänlig hälsning,
Björn A. Göransson