Subject: Re: tips om planeringsprogram sökes

Re: tips om planeringsprogram sökes

From: Göran Krampe <goran_at_krampe.se>
Date: Wed, 28 Apr 2010 22:53:10 +0200

Hej!

On 04/28/2010 02:22 PM, Monika Orski wrote:
> Jag är på jakt efter ett webbaserat hjälpmedel för ett specialfall av
> kursplanering: Personer som gått igenom en viss kurs / kontroll får
> behörighet för någonting, med tidsbegränsning. När den markerade tiden
> närmar sig sitt slut, behöver de göra om kontrollen för att förnya
> behörigheten. Det finns förstås flera olika sådana här behörigheter, varav
> några har andra behörigheter som förkunskapskrav.

Känns egentligen som ärendehantering och Gjallar (www.gjallar.se -
visst, ganska sunkig hemsida men ändå) stödjer det du beskriver vad jag
kan se (larm vid tidpunkter, skräddarsydda process-tillståndsgrafer,
kriterier för att kunna "gå vidare" baserade på andra ärendens status
(=andra behörigheter som krav)).

Denna sida beskriver lite mer om vad Gjallar kan:

        http://www.gjallar.se/gjallar/8

mvh Göran