Subject: tips om planeringsprogram sökes

tips om planeringsprogram sökes

From: Monika Orski <monika_at_orski.se>
Date: Wed, 28 Apr 2010 14:22:12 +0200 (CEST)

Jag är på jakt efter ett webbaserat hjälpmedel för ett specialfall av
kursplanering: Personer som gått igenom en viss kurs / kontroll får
behörighet för någonting, med tidsbegränsning. När den markerade tiden
närmar sig sitt slut, behöver de göra om kontrollen för att förnya
behörigheten. Det finns förstås flera olika sådana här behörigheter, varav
några har andra behörigheter som förkunskapskrav.

Man kan förstås bygga själv, baserat på något allmänt verktyg för
resursplanering. (Jag har t ex hört gott om phxEventManager,
http://phxeventmanager.com/.) Men nog borde det redan finnas en
standardlösning för den här sortens planering med tidsgränser och
beroenden? Någon som har ett tips?

Vänliga hälsningar

Monika

--
Monika Orski             Boken om öppen källkod:
monika_at_orski.se          www.obok.se